mandag 8. september 2014

Gjester velkommen

Ferdig!

 

Veggfargen "Vårluft" er noe dusere enn på bildet.

Herved har jeg den glede å ønske dere velkommen til visning av det nyoppussede soverommet på Lidstua! Det tidligere så oransjegule plankerommet er nå forvandlet til en vårgrønn og deiligblå oase av velvære som jeg kan tilby mine gjester.
Her ser du herlighetene i høydeformat:

Med rye fra Maxbo.

De mest pirkede av dere vil nok registrere at enkelte detaljer ikke er ferdige. Taket, for eksempel. Skal hun ikke gjøre noe med det? spør dere kanskje. Vel, ikke i dag, for å si det slik. Men den planken på veggen mellom over- og underkøya skal snart gjøres noe med. Også må jeg skaffe en stige eller noe sånt, til dem som skal overnatte i høyden.
Men fint ble det. Her skal dere få nyte synet fra flere vinkler: 

Litterært hjørne med kjøttmeis og soppkurv.

To nye bokhyller på veggen over kommoden skal tilfredsstille de viktigste litterære hyttebehovene:  
Krim og gamle Donald-blader. Flere krimbøker kommer, og vil nok fylle hele øverste hylle. Her vil man finne Mankell, Bruheim, Lindell og Fossum. Muligens også Nesbø, hvis det er plass. Noen har jeg lest, men mange kommer fra min mammas leilighet, så her er det mange groteske drap å glede seg til.


Mer litteratur bak kommoden: Gamle Hjemmet'er og Hytteliv.

Hva synes dere om kommoden? Den var i gul furu den også, selvfølgelig. Nå er den frisket opp i fargene fra resten av rommet: "Sand", "Vårluft", "Blåtind" og "Silke"  fra Jotun Lady. Jeg har valgt fargene rett fra fargekartet. Fargene blir jo aldri helt som man tror (og gjengis ikke helt korrekt på bildet), men jeg er fornøyd med resultatet!

Tilfreds, men utslitt. Hyttelivet tar på. Nå må jeg hjem og hvile.





2 kommentarer:

  1. Nå kan du slappe av med god samvittighet, rommet ble lekkert.

    SvarSlett
  2. Reven som du så som hadde falnet pels kunne hatt skabb, da er den avmagret og sulten, du bør undersøke dette nærmere og så tilkalle Vilt Nemda der du bor. Hvis du er usikker.

    SvarSlett