mandag 22. september 2014

Hytta mi i Hytteliv

"Helt enkel luksus"

Ja, det er tittelen på en reportasje i siste nummer av Hytteliv, som handler om "det enkle livet ved Norefjell". Og det gjelder selvsagt hytta mi! Den pryder hele forsiden i all sin enkle - og trendy - prakt:

Nr 9 er kommet i en butikk nær deg!

Det var en gufsen dag i fjor på denne tiden at Hytteliv kom på besøk. Ryktet om idyllen i skogen under Norefjell hadde selvsagt nådd redaksjonen, og slik ble det til at journalist og fotograf trosset regn og tåke og strevde seg opp stien til Lidstua. Et hyggelig besøk!
 

Journalist Sverre Julsrud Kristiansen (t.h.) og fotograf Sveinung Bråthen.

Jeg er nemlig trendy. Det er derfor de kom. Trendy uten å vite det! Enkle skogshytter er tingen nå. 
Og nå er resultatet her. Løp og kjøp! Men her kan du sniktitte litt i bladet:


Sannelig, der sitter jeg og spiser scones!


Her er til og med oppskrift på Ingers grove hyttescones med tyttebær eller blåbær.
Oppskriften finner dere naturligvis her i bloggen min: Hyttescones


Hvilken trivelig hytte!


Det står i reportasjen at jeg liker furu. Og det er ikke feil. Men steg for steg blir furuen borte inne i hytta mi. Jeg har malt begge soverommene og noen møbler. Jeg har sagt til meg selv at jeg vil beholde de umalte furuveggene i stua, jeg vil beholde en litt "røff" stil. Jeg er til og med sitert på det. Men det er nok mest for å slippe å male.
Veggene ser kanskje lyse og fine ut på bildene i bladet, men sannheten er mørkere og mer oransje... 
Om Hytteliv kommer tilbake om noen år, ser det nok ganske annerledes ut. Jeg satser på ny reportasje!
 

Se så fint!


Som dere vet, pusset jeg nylig opp gjesterommet. Mitt eget soverom, som er avbildet over, var nyoppusset i fjor. Så fint ble det, at det har fått en helside i bladet. Ikke dårlig!


Med tips til besøkende.

Nå blir nok Krødsherad kommune fornøyd også, for her har Hytteliv og jeg hjulpet til med litt reklame for lokale severdigheter. Noresund og Norefjell er ikke verdens navle, men er vel verd et besøk!








3 kommentarer:

  1. Så gøy å se at det er flere som tilber det enkle hyttelivet! Det så ut som en flott plass.Har selv fått oss ei hytte veldig nylig, og vi er i ferd med å skape vår plass.Det er spennende! Godt ikke alle har moderne luksus på hytta. Håper du får en fin vår på hytta de :-)

    SvarSlett
  2. Takk skal du ha! Ha en fin hyttevår du også! :-)

    SvarSlett
  3. Så gøy å se at det er flere som tilber det enkle hyttelivet! Det så ut som en flott plass.Har selv fått oss ei hytte veldig nylig, og vi er i ferd med å skape vår plass.Det er spennende! Godt ikke alle har moderne luksus på hytta. Håper du får en fin vår på hytta de :-)

    SvarSlett