lørdag 17. desember 2016

Veslegranens nye liv

...så lenge det varer

Fineste juletreet jeg har hatt


Så skulle det bli byjul for Veslegranen fra hytta. Se så fin han er!
Betydelig mer pjuskete enn kjøpetrærne nede i gata, men nett og lett og ganske rett.
Jeg er, som dere ser, ikke på hytta, men synes dere skal få fortsettelsen av historien om Veslegranens
siste reis.

Nå står han altså på min veranda i byen, med gløtt av fjord og med utsikt mot motorvei, Villa Villerkulla, selvaagblokker og høye bytrær. Mange nye inntrykk for en liten pjuskegran fra en skog i ei li
i innlandsnorge.

Fineste juletreet jeg har hatt. Jeg ser det gjennom store vindusflater der han står og lyser opp
i desembermørket. Jeg dropper annen julepynt i vinduet og vinduskarmen i år.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar